Τρίτη 9 Απριλίου 2013

Δ΄ Κύκλος Παιδαγωγικών Συναντήσεων



ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

ΘΕΜΑ: Δ΄ Κύκλος Παιδαγωγικών Συναντήσεων
 Θεματική Ενότητα: «Πολιτισμός και εκπαίδευση»

Ο Σύλλογος  Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ν. Ηρακλείου «Νίκος Καζαντζάκης»  συνεχίζει την έντονη επιμορφωτική δραστηριότητα και την υποστήριξη στο δύσκολο έργο των συναδέλφων εκπαιδευτικών της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης και διοργανώνει σε συνεργασία με τις Σχολικές Συμβούλoυς:
της 2ης    Εκπαιδευτικής Περιφέρειας κυρία Μαρία Δρακάκη
και της 7ης Εκπαιδευτικής Περιφέρειας κυρία Μαρία Καδιανάκη
τον Δ΄ Κύκλο Παιδαγωγικών Συναντήσεων
με τη θεματική ενότητα: «Πολιτισμός και Εκπαίδευση».

Το πλήρες πρόγραμμα των συναντήσεων αυτών  που θα πραγματοποιηθούν το μήνα Απρίλιο είναι το παρακάτω:

1η συνάντηση Δευτέρα 8/4/2013

Εισηγήτρια κ. Μαρία Καδιανάκη Εισήγηση:
«Τη γλώσσα μου έδωσαν ελληνική» (Ελύτης) Εμείς ποια γλώσσα κληροδοτούμε στα παιδιά μας;
          Στην εισήγηση επιχειρείται μια αδρή παρουσίαση και μια κριτική αποτίμηση του Εικονογραφημένου Λεξικού των τριών πρώτων τάξεων του Δημοτικού. Διερευνάται παράλληλα η αντιστοιχία του εγχειριδίου με τους σκοπούς της εκπαίδευσης και τις προδιαγραφές που δόθηκαν από το ΥπΕΠθ και το Π.Ι., εφόσον δεν ακολουθήθηκαν τα στάδια αξιολόγησης ούτε κατά το σχεδιασμό ούτε πραγματοποιήθηκε πιλοτική εφαρμογή του εγχειριδίου πριν διατεθεί στα σχολεία της χώρας. Εντοπίζονται ασυμβατότητες, αναντιστοιχίες, ελλείψεις και λάθη στο συγκεκριμένο εγχειρίδιο.


Εργαστήρι κ. Μαρία Δρακάκη:
«Διάβασε και προσπάθησε και πολέμησε» (Ελύτης) τα λάθη…..
Η κριτική προσέγγιση του εργαλείου, του μέσου, της πληροφορίας  αποτελεί βασικό συστατικό της σύγχρονης παιδείας και ζητούμενο τόσο για τους εκπαιδευτικούς, όσο και για τους μαθητές σήμερα. Ένα εκπαιδευτικό υλικό που έχει αδυναμίες μπορεί να λειτουργήσει αποτελεσματικά  και να εκπληρώσει νέους στόχους στην καθημερινή σχολική πράξη  εάν  ο εκπαιδευτικός  το  διαχειριστεί με δημιουργικότητα, χωρίς προκατάληψη και κυρίως με θετική οπτική. Αυτό το στοιχείο διευκολύνει τη δυναμική και όχι στατική ανάπτυξη των αναλυτικών προγραμμάτων.

2η συνάντηση Δευτέρα 15/4/2013

Εισηγήτρια κ. Μαρία Δρακάκη
« Πάμε Μουσείο; Η περιπέτεια της μάθησης στο μουσείο»
Οι όροι τυπική και άτυπη εκπαίδευση  δεν χαρακτηρίζουν ποιοτικά την εκπαιδευτική διαδικασία, αλλά περιγράφουν  τη συμβολή της διττής πρακτικής που οφείλει να ακολουθήσει η εκπαίδευση. Η άτυπη εκπαίδευση  επιτρέπει να τίθενται στα εκπαιδευτικά προγράμματα  των Μουσείων στόχοι περισσότερο ανθρωπιστικοί .Η περιπέτεια της μάθησης στο Μουσείο μπορεί να τροφοδοτήσει  τις αισθήσεις, να αφυπνίσει την περιέργεια, να αναπτύξει την αυτοαντίληψη, αναδεικνύοντας την συγκινησιακή διάσταση της εκπαίδευσης. Αρκεί ο εκπαιδευτικός να «επιμεληθεί» την ερμηνεία των εκθεμάτων  έτσι ώστε να συναντηθούν με τη ζωή του παιδιού, τις μνήμες του, τις αξίες του, τα ενδιαφέροντα, τις υπάρχουσες γνώσεις του.

Εργαστήρι κ. Μαρία Καδιανάκη:
«Ένα μουσείο στην τάξη μου» (Γνωριμία με τη μουσειοσκευή Μουσείου Σχολικής Ζωής του Δήμου Χανίων)
 Η  εκπαιδευτική μουσειοσκευή  «Εργαλεία έμπνευσης  για έναν έξυπνο …τύπο»  σχεδιάστηκε με σκοπό να αναπτύξει την επικοινωνιακή στρατηγική  του Μουσείου Σχολικής Ζωής Δήμου Χανίων στο πλαίσιο της δεύτερης περιοδικής του έκθεσης με τίτλο: «Τύπος , ά-Τυπος».  Η μουσειοσκευή φιλοδοξεί να προσεγγίσει διευρυμένο κοινό με διαφορετικά ηλικιακά, κοινωνικά και άλλα χαρακτηριστικά. Ανάλογα με τη διαχείρισή της  μπορεί να συμβάλλει στην πλήρη προετοιμασία της επίσκεψης οργανωμένων ομάδων στο Μουσείο ή να  υποκαταστήσει αυτή την επίσκεψη χαρίζοντας μια αξιομνημόνευτη εμπειρία σε κοινό που δεν έχει τη δυνατότητα πρόσβασης στα συγκεκριμένο Μουσείο. Για το λόγο αυτό εμπεριέχει πολλαπλό υλικό με πρωτότυπες και  καινοτόμες  προτάσεις που αξιοποιούν τις ΤΠΕ και οδηγούν  τους χρήστες της με αφετηρία το θέμα της έκθεσης σε νέα πεδία επικοινωνίας και έκφρασης. Έχει επιλεγεί ως παράδειγμα καλής πρακτικής εκπαιδευτικού υλικού από το Μείζον Πρόγραμμα Επιμόρφωσης

3η συνάντηση Δευτέρα 22/4/2013
Εισηγήτρια κ. Μαρία Δρακάκη:
« Η τέχνη στην καθημερινή σχολική πρακτική»
Η τέχνη, κάθε μορφής τέχνη, αναζωογονεί την παιδαγωγική διαδικασία, εμπλουτίζει το διδακτικό ρεπερτόριο του εκπαιδευτικού, του δίνει χρώμα, ήχο, κίνηση, εικόνα. Συνθέτει  μια ατμόσφαιρα ποιότητας Πλαισιώνει αισθητικά τον λόγο, ισχυροποιεί το μήνυμα, ενεργοποιεί το ενδιαφέρον των μαθητών, αναπτύσσει τη δημιουργική έκφραση και επικοινωνία .με το περιβάλλον τους. Ο εκπαιδευτικός- εμψυχωτής μπορεί να λειτουργήσει αποτελεσματικά ως διαμεσολαβητής της γνώσης και του παιδιού με εργαλείο τον μοναδικό και πολυσήμαντο τρόπο των τεχνών που  μεταδίδει χαρά και συμβάλλει στην ελκυστικότητα αυτής της επικοινωνίας.

Εργαστήριο κ. Μαρία Καδιανάκη:
«Ακολουθώντας την περιπέτεια μιας… ζωγραφιάς» («Μοντέλο» Perkins)
          Η στοχαστική προσέγγιση μιας εικαστικής δημιουργίας ‘έχει ως στόχο να καλλιεργήσει στους μαθητές τη νοοτροπία του στοχασμού με αφορμή ένα οπτικό ερέθισμα πλούσιο σε πολιτισμικές, συμβολικές και ερμηνευτικές αναφορές (έργο τέχνης). Μια τέτοια διεργασία θα παρουσιαστεί με σκοπό μια πρώτη γνωριμία με το «μοντέλο» του Perkins και στόχο να αποτελέσει τμήμα της εκπαιδευτικής καθημερινότητας του μαθητή και όχι εξαίρεση. Το «μοντέλο» παρουσιάζεται αυτόνομο έξω από το πλαίσιο του Α.Π. έτσι ώστε να υιοθετηθεί σε ποικίλα εκπαιδευτικά και μη περιβάλλοντα (π.χ. ως μέρος Μουσειακής Αγωγής, ως εσωτερικός διάλογος του παρατηρητή ενός έργου τέχνης σε μια γκαλερί ή ως κομμάτι μιας μαθησιακής διεργασίας)
Οι Παιδαγωγικές αυτές Συναντήσεις θα πραγματοποιηθούν στην αίθουσα πολλαπλών χρήσεων των 28ου και 57ου Δημοτικών Σχολείων Ηρακλείου και ώρα 6:00΄– 9.00΄μ.μ.. (Οδός Παπαγιάννη Σκουλά 10 Τ.Κ. 71304 Τηλ. 2810250261)
Οι εισηγήσεις θα είναι ανοιχτές  σε όλους τους συναδέλφους που επιθυμούν να συμμετέχουν και θα δοθούν βεβαιώσεις συμμετοχής.




ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΕΙΣ ΑΝΑ ΗΜΕΡΑ