Τρίτη, 9 Σεπτεμβρίου 2014

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Τα σχολεία ανοίγουν, τα αδιέξοδα παραμένουν, η νέα σχολική χρονιά προοιωνίζεται  δύσκολη και προβληματική.
Δυστυχώς όμως, για μια ακόμη φορά το αυτονόητο, στην ελληνική εκπαιδευτική πραγματικότητα, γίνεται ζητούμενο. Η ομαλή έναρξη της σχολικής χρονιάς παραμένει – στην Ελλάδα του 21ου αιώνα – άπιαστο όνειρο!!!
Ένα πρώτο κουδούνι που είναι εξαιρετικά αμφίβολο αν θα ακουστεί με τους εκπαιδευτικούς στις θέσεις τους και τα σχολεία επαρκώς στελεχωμένα.
Το Υπουργείο Παιδείας δεν άκουσε τις φωνές αγωνίας των εκπαιδευτικών, δεν ενστερνίστηκε τις προτάσεις τους, δεν προσήλθε ποτέ σε ουσιαστικό διάλογο με την εκπαιδευτική κοινότητα  - παρά το γεγονός ότι ο ίδιος «δεσμεύτηκε» για κάτι τέτοιο – και δεν προχώρησε σε αποφασιστικές ενέργειες και οργανωμένη προσπάθεια για την αντιμετώπιση των ζητημάτων της ελληνικής εκπαίδευσης.
Αποτέλεσμα των μηδενικών διορισμών, σε συνδυασμό με τις χιλιάδες αποχωρήσεις εκπαιδευτικών από την υπηρεσία είναι η ύπαρξη 9.000 κενών στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση την ίδια ώρα που η αδιοριστία μαστίζει τον κλάδο των εκπαιδευτικών.
Το Υπουργείο Παιδείας αποφάσισε να φύγουν από τα ολοήμερα σχολεία διορισμένοι δάσκαλοι προκειμένου να "μπαλώσουν" τα κενά που υπάρχουν και στην θέση τους να μπουν μέσω ΕΣΠΑ νέοι δάσκαλοι, γεγονός που προκαλεί σύγχυση στους εκπαιδευτικούς κύκλους. Τα  Ολοήμερα μετατρέπονται  ουσιαστικά  σε  παιδοφυλακτήρια.
Έτσι  ξαφνικά  ΄΄ δια μαγείας ΄΄  το  Υπουργείο  ανακάλυψε  ότι  τα  κενά  είναι  μόλις 16500 αντί  για  22000  αφού  δεν  είχαν  εξασφαλιστεί  οι  πιστώσεις  ούτε για  τους  19000  αναπληρωτές που  είχαν  προαναγγείλει.
Τα  ΕΑΕΠ  θα  λειτουργήσουν  χωρίς υπεύθυνο  δάσκαλο  στο  Ολοήμερο και  με  ειδικότητες  που  θα  προσληφθούν  αρχές  Οκτωβρίου !!!. Κάποιοι  ήθελαν  να  ανοίξουν τα  σχολεία πολύ  νωρίτερα. Με  ποιούς εκπαιδευτικούς  άραγε.
Οι  αναπληρωτές  που  τοποθετήθηκαν  στο  Νομό  δεν  επαρκούν  να  καλύψουν  τα  λειτουργικά  κενά που  υπάρχουν. Τα  κενά  μετά  την τοποθέτηση  των  αναπληρωτών και  των  μεταταχθέντων  υπολογίζονται  σε 200 για  δάσκαλους και νηπιαγωγούς και  150  για  διάφορες ειδικότητες ενώ  στην  ειδική  αγωγή  μαζί  με τις αιτήσεις για παράλληλη στήριξη που  εκκρεμούν  είναι 200 εκπαιδευτικοί. Πολλές  τάξεις  θα  ξεκινήσουν  την  Πέμπτη  χωρίς  να γνωρίζουν  το  δάσκαλο  τους.
Το Υπουργείο Παιδείας και οι αρμόδιες υπηρεσίες του για άλλη μια φορά δίνουν ρεσιτάλ προχειρότητας και ασυνέπειας, όταν στην  έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς, χιλιάδες εκπαιδευτικοί ζουν με το άγχος, την αγωνία και την ανασφάλεια αφού σε εκκρεμότητα βρίσκονται  οι αποσπάσεις και οι προσλήψεις αναπληρωτών.
Το τραγικότερο είναι ότι όλα αυτά λαμβάνουν χώρα μέσα σε κλίμα σύγχυσης και έλλειψης σχεδιασμού κάτι που κάνει απολύτως βέβαιο ότι θα ανοίξει νέος κύκλος προβλημάτων όταν θα έρθει η ώρα του πρώτου κουδουνιού στα σχολεία.
Η «αξιολόγηση – χειραγώγηση», οι αδικίες που δημιούργησαν οι μετατάξεις και το νέο «Πειθαρχικό Δίκαιο των Δημοσίων Υπαλλήλων», η υποχρηματοδότηση και η διαρκής οικονομική και επιστημονική υποβάθμιση των εκπαιδευτικών διογκώνουν το αρνητικό κλίμα στην εκπαίδευση.
Η συνεχιζόμενη οικονομική και επιστημονική υποβάθμιση των εκπαιδευτικών και η υποχρηματοδότηση της εκπαίδευσης, διαμορφώνουν ένα γκρίζο τοπίο στο χώρο της Πρωτοβάθμιας αλλά και της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης με απρόβλεπτες συνέπειες για το μέλλον.
Ο  Σύλλογος  μας με  την  έναρξη  της  νέας  σχολικής  αλλά και  συνδικαλιστικής  χρονιάς καλεί  όλους  τους  εκπαιδευτικούς σε  ενότητα  και  αγωνιστική  επαγρύπνηση μπροστά  στις  κρίσιμες  και  ιστορικές στιγμές  που  περνάει  ο  τόπος  μας. Τα  μεγάλα  προβλήματα  που  συσσωρεύτηκαν ιδιαίτερα  την  τριετία  που  πέρασε , οι  κατακτήσεις  ετών  που  χάθηκαν   ελέω  μνημονίου , οι  κοινωνικές  αντοχές  και  ανοχές των  συναδέλφων που  εξαντλούνται  υπαγορεύουν να  υπερβούμε  τις  περιχαρακώσεις  , τις  διαχωριστικές γραμμές και  τις  κομματικές  οριοθετήσεις  και  να  συσπειρωθούμε  ξανά  γύρω  από  τα  πρωτοβάθμια  συνδικαλιστικά  μας  όργανα   καθορίζοντας  τις  βάσεις  για  ένα  υγιές  συνδικαλιστικό  κίνημα  που  δεν  θα  επαναλαμβάνει  άλλη  φορά  λάθη  του  παρελθόντος  και  που  θα  κινείται  με  μοναδικό  γνώμονα  τα  συμφέροντα  του  κλάδου , της  εκπαίδευσης  και της  παιδείας  γενικότερα.

Σ΄ αυτή  την   πορεία  μας  ο  Σύλλογός  μας  με  αίσθημα  ευθύνης, με  σοβαρότητα , και  υπευθυνότητα  απέναντι  στις  θυσίες  και  στα  προβλήματα  των  εκπαιδευτικών θα  καταβάλλει  κάθε  προσπάθεια ώστε  να  κρατηθεί ψηλά  η  θέση , η  περηφάνια  και  το  φιλότιμο  κάθε  εκπαιδευτικού μένοντας  όρθιοι  σε  αυτή  την  δύσκολη  συγκυρία.  
Παρουσιάστηκε σφάλμα σε αυτό το gadget

ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΕΙΣ ΑΝΑ ΗΜΕΡΑ